HASTALAR İÇİN

Revizyon Rinoplasti Hakkında Bilgi Almak İçin Linke Tıklayabilirsiniz.
Revizyon Rinoplasti

Primer Rinoplasti

Estetik burun ameliyatı (Rinoplasti) pek çok hastamız için sosyal ve ruhsal olarak adeta yeni bir başlangıç veya bir geri dönüş olarak deneyimlendirilmektedir. Burnun bizim sosyal hayatta ki vitrinimiz olan yüz güzelliğine olan etkisi oldukça yoğundur. Burnumuzda ki estetik problemler çoğu zaman ciddiyetiyle orantılı olarak hem sosyal çevremizle olan iletişimimizi hem de özgörümüzü etkiler. Bunun yanı sıra çoğu kez dış görünümle de ilişkili olan burun hava pasajlarında ki anatomik ve fonksiyonel bozukluklar hayatın her anında kendisini hissettiren ciddi nefes alma sıkıntılarına yol açabilir.

• Burnunuzun size yakışmadığını düşünüyorsanız,
  • Burnunuzdan nefes almakta zorluk çekiyorsanız,
  • Horlama ve uyandığınızda ağız kuruluğu, boğaz ağrısı, baş ağrısı gibi şikâyetiniz varsa,
  • Efor gerektiren işlerde veya spor yaparken aldığınız nefesin size yetmediğini hissediyorsanız,
  • Daha önce çeşitli sebeplerden ötürü burun ameliyatı olmuş ancak estetik veya fonksiyonel açıdan sıkıntılarınız varsa,
  • KBB polikliniğimizde hayat kalitenizi arttırabilecek çözümler bulabilirsiniz.

Eğer burnunuzla ilgili çözüm arıyorsanız; KBB polikliniğinde, burnun estetik ve fonksiyonel bozuklukları konusunda uzman hekimimizle sizin probleminiz özelinde detaylı bir görüşme ve muayene sağlayıp, sizin beklentileriniz doğrultusunda gereken çözümlere ulaşabilirsiniz.

• Ameliyat için burnun gelişiminin tamamlanması adına kişilerin en az 18 yaşında olmaları uygun görülmektedir.
  • Ancak bazı özel durumlarda bu sınır daha erken yaşlara çekilebilir. Ameliyat genel olarak 2-3 saat kadar sürmektedir. Ancak daha ciddi problemleri olan veya daha önceden burun ameliyatı olan kişilerde bu süreler uzayabilmektedir.
  • Ameliyat için özel durumlar hariç dışarıdan her hangi bir kesi yapılmayan kapalı teknik tercih etmekteyiz.
  • Revizyon ameliyatlarda yani daha önceden ameliyat olmuş ancak estetik veya fonksiyonel sorunlar nedeniyle yeniden yapılan ameliyatlarda kulak veya kaburga kıkırdağınızdan parça alınması gerekebilir,
  • Ameliyat sonrası aynı gün veya bir gece hastanede istirahat edip sonra ki sabah taburcu olursunuz.
  • Genelde yoğun bir ağrı şikâyeti olmamaktadır, buna ek olarak ağrı ilk gün yaşanabilir ancak bu takdirde uygun ağrı kontrolü sağlanmaktadır.
  • Tampon olarak, çıkartılırken canınızı yakmayan silikon veya merosel tamponlar kullanıyoruz.
  • Tampon 2. veya 3. gün çıkarılıyor.
  • Kapalı teknik uyguladığımız için dikiş alınmıyor.
  • Ameliyat uzun süreli istirahat gerektiren bir işlem değil. Özellikle tampon çıkarıldıktan sonra hayatınıza kaldığınız yerden devam edebilirisiniz.
  • Yapılan müdahalelere ve kişisel faktörlere bağlı olarak şişlik ve morluk olabilir. Morluklar bir kaç gün içinde iyileşmeye başlarken, şişlikler genelde 7-10 günde iyileşmektedirler.
  • Eğer burnunuza bir alçı/atel konmuşsa, bu 7. gün çıkarılmakta.
  • Burnunuzun son halini alması yaklaşık 1 yıl sürebilir ancak ameliyattan 2-3 hafta sonra genel olarak sonuç belli olmaya başlar.

Ameliyat sonrasında;

• Yorucu, yoğun bir işiniz yoksa 1-2 hafta içinde işe başlamanızda problem yoktur. Şişlik veya morluk oluşmuşsa bile bunlarında aynı süre içinde gerilemiş olması beklenir.
  • Tamponlar çekildikten sonra burun sprey ve yıkamalarını düzenli kullanmalısınız
  • Ameliyat sonrasında burnunuzu sert darbelere karşı korumanız çok önemlidir
  • Ameliyat sonrası 3 ay direkt güneş altında uzun süre kalmamanızı öneriyoruz
  • Ayrıca yaklaşık 3 ay gözlük kullanmamanız önerilmektedir, gözlük yerine lens kullanılabilir.
  • Sigara kullanıyorsanız ameliyattan sona en az 1 ay kullanmamanız burnun iyileşmesi için önemli

Septoplasti nedir?

Burun içerisindeki eğriliklerin düzeltilmesi anlamına gelmektedir. Burun içerisinde kesiler yapılarak deformasyonların düzeltilmesidir. Genelde oldukça basit ve kısa süren, faydalı bir ameliyattır.

Burun eğriliği tanısı nasıl konulur?

Hastanın şikayeti üzerine burun eğriliği tanısı konulmaktadır. Eğer hastada burun şeklinde veya fonksiyonel olarak bir şikayet var ise buna yönelik tedavi seçenekleri gözden geçirilir.

Burun eğriliği tedavisi nasıl yapılmaktadır?

Eğer burun içerindeki eğrilik dışarısında da kendini belli ediyor ise septorinoplasti ile gerekli tedavi yapılır. Fakat eğrilik burun dışında kendini belli etmiyor ise sadece septoplasti cerrahisi gerekli düzeltme için yeterlidir.

Burun ucu estetiği ne demektir?

Burun sırtı, burun içi gibi yerlerde herhangi bir şikayeti olmayan, sadece burun ucunda genişlik, düşüklük, uzunluk gibi şikayetleri olan hastalar için uygun bir cerrahidir. Ameliyat alanı sadece burun ucudur. Açık veya kapalı teknik uygulanabilir. Hasta ile oluşturulan planlar dahilinde burun ucuna yeniden şekil verilmektedir.

Revizyon burun estetiği hangi durumlarda gereklidir?

Daha önce estetik burun ameliyatı olmuş hastaların şikayetlerinin devam etmesi sonucunda yapılmaktadır. Burunda devam eden eğrilikler, burun deliklerindeki asimetrinin bozulması, burun hatlarındaki estetik düzensizlik nedenleri ile hastalar tarafından talep edilmektedir.

Burun estetiği ameliyatında burun şekli oluşturulurken göz önüne alınması gerekenler nelerdir?

Hastanın talepleri oldukça net bir şekilde not edilmelidir. Burun şekli, yüz simasında ve ifadede çok önemli bir yer edinmektedir. Bu değerlendirmeler esnasında hastanın kişilik, yüz ve vücut özellikleri mutlaka göz önüne alınmalıdır.

İnce ciltli hastalar için burun estetiği sırasında nelere dikkat edilmelidir?

İnce ciltli hastalarda estetik ameliyat esnasında, kemik ve kıkırdak yapıda en ufak bir pürüz kalmamalıdır. Bunun nedeni ameliyat sonrası ödemler geçtikten sonra kalan pürüzler hastanın profil görünümünü bozabilir. Kalın ciltli hastalar ise olası pürüzleri daha iyi tolore edebilmektedir.

*Bilgilendirme amaçlıdır.
SORU İÇİN